HITY SPRZEDAŻOWE 2018 - Czyli, po które kosmetyki klienci sięgali najczęściej

07 stycznia 2019




Czy mężczyźni zwariowali na punkcie kosmetyków ? - takie pytanie zadano mi podczas jednego z wywiadów, którego udzielałam. Tak, zdecydowanie TAK - odpowiedziałam, a po chwili wyrwało mi się NARESZCIE!!!  


Jakkolwiek to zabrzmi, pamiętam czasy gdy poza pastą do zębów, dezodorantem, pianką do golenia i ewentualnie wodą toaletową, męskie półki w łazience świeciły pustkami, podobnie jak te drogeryjne. Jedynie niewielki skrawek przestrzeni, jedna malutka półeczka, na samym końcu ogromnego sklepu, przeznaczona była na kosmetyki męskie. 
Krem do twarzy i pod oczy, peeling, żel do mycia twarzy, tonik, pomada, krem do golenia, olejek do brody - kto tego używał? Na pewno nie polski mężczyzna.


Mentalność polskiego mężczyzny uległa przekształceniu. Teraz bez wstydu i z pełną otwartością sięgają po kosmetyki, pod którymi uginają się sklepowe półki. Bez skrępowania pytają uśmiechniętych sprzedawczyń, który tonik, krem czy maseczkę wybrać. Chętnie korzystają z usług barbera, kosmetyczki, manikiurzystki. Czują się z tym dobrze i mówią o tym otwarcie. NARESZCIE! Zadbany mężczyzna to nie mężczyzna metroseksualny. Zadbany mężczyzna cieszy oko, podobnie jak zadbana kobieta.


Po jakie kosmetyki sięgali najczęściej klienci Petit Pati Barber Shop w 2018 roku? Oto one:


UPPERCUT DELUXE MATTE POMADE 



Niekwestionowana królowa pomad roku 2018! Odkąd pojawiła się w naszych salonach jest absolutnym hitem sprzedażowym. Ile bym jej nie zamówiła, zawsze zabraknie! Ta matowa pomada o zapachu tiramisu to niewątpliwie wyjątkowy kosmetyk, który idealnie wpasował się w zapotrzebowanie rynku. Mocna, z matowym wykończeniem, o lekkiej, wręcz piankowej konsystencji. Nadaje się do włosów krótkich i tych dłuższych. Gęstych i tych nieco delikatniejszych. Można ją nakładać na suche włosy i na mokre. Świetnie sprawdza się jako kosmetyk do modelowania i suszenia, i to co ja w niej cenię - nie kruszy się!


REUZEL EXTREME HOLD MATTE POMADE



Czyli po ludzku SZARA ŚWINIA. Doskonały produkt chłopaków ze Schorem - matowa, wodno-woskowa pomada o bardzo mocnym chwycie.      Przez dodatek wosku jest jednak stosunkowo ciężka i nie nadaje się do wszystkich włosów. Podejrzewam, że właśnie przez to zajęła drugie miejsce, ustępując zdecydowanie lżejszemu Uppercutowi Zielonemu.  


LAYRITE CEMENT



Kolejny rok ta pomada nie dała się zrzucić z podium i wciąż znajduje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się produktów do układania włosów. Choć w zeszłym roku zajmowała pierwsze miejsce to ciężko się dziwić, że nowsze produkty z Uppercut i Reuzel zepchnęły ją na trzecie miejsce. W końcu mężczyźni też lubią coś zmienić. 

REUZEL GROOMING TONIC



Początkowo kosmetyk ten nie cieszył się zbyt dużą popularnością, klientom wydawało się, że skoro mają pomadę to już nie muszą wydawać pieniędzy na dodatkowy produkt do stylizacji. Nasi barberzy stosują go podczas każdego modelowania, co nie umknęło uwadze klientów. Z czasem zaczęli się interesować tym bursztynowym płynem o rewelacyjnym zapachu. Najpierw testowali kupując małe opakowania lecz z czasem rozkochali się w nim i obecnie jest on jednym z najczęściej sprzedawanych preparatów do stylizacji włosów.

BALSAM DO BRODY FREAK SHOW 



Zastanawiałam się czy umieszczać go na tej liście bo tajemnicą nie jest, że jest to nasz produkt, ale pomyślałam sobie, że skoro naprawdę jest to najlepiej sprzedający się u nas balsam do brody to dlaczego się tym nie pochwalić. Klienci przyzwyczajeni są już do tego kosmetyku i go lubią. Mnie to bardzo cieszy bo kosmetyk, który niezmiennie od tylu lat cieszy się popularnością to naprawdę powód do dumy! Mam nadzieję, że w 2019 roku doczekamy się w końcu nowych zapachów balsamów i nowych produktów serii Freak Show.

OLEJEK DO BRODY STEAM PUNK 


W tym roku olejek kolaboracji Adama Szulca i Pana Drwala wyprzedził olejek Pan Drwal Original, który w zeszłym roku królował na podium. Dlaczego tak się stało, nie wiem. Oba zapachy i oba olejki są równie dobre i naprawdę ciężko mi powiedzieć co przeważyło na korzyść Steam Punk

OLEJEK DO BRODY PAN DRWAL ORIGINAL


Drugie miejsce w olejkowej kategorii. Tego produktu nie trzeba przedstawiać bo chyba każdy zdążył go już poznać. Mimo kilku lat na rynku wciąż jest jednym z ulubionych olejków brodaczy.


Podsumowując hity sprzedażowe 2018 roku bez cienia wątpliwości mogę powiedzieć, że był to rok pomad matowych. Wszystkie trzy, najlepiej sprzedające się mają właśnie mocne, matowe wykończenie. To pokazuje jak zmieniają się trendy w barberingu i na ulicach.

Jeśli chodzi o pielęgnację i stylizację brody to kończymy rok bez większych zaskoczeń. Choć myślę, że sporo zamieszania zrobi seria Cologne Pana Drwala, ale o tym przekonamy się już w 2019 roku.
Czy moja lista hitów Was pokrywa się z Waszymi hiciorami? Co w Waszych salonach sprzedawało się najlepiej? Piszcie w komentarzach!

POLECANE PRODUKTY




Autorka: Patrycja Besaha - Jedna z najbardziej rozpoznawalnych kobiet polskiej sceny barberskiej. Właścicielka Petit Pati Barber Shop, oraz organizatorka szkoleń w Petit Pati Barber School. Ambasadorka marki Freak Show.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

0 komentarze